Třídy 1.A a 1.L na exkurzi ve ŠKODA AUTO, a. s. Mladá Boleslav

Dne 14. listopadu 2018 vyjeli studenti třídy 1. A a 1. L se svými třídními učitelkami Ing. Janou Palečkovou a Ing. Martou Petrášovou do Mladé Boleslavi na odbornou exkurzi v akciové společnosti ŠKODA AUTO. Odjíždělo se v 8:00 hodin od školy objednaným autobusem.

Exkurze měla dvě části – prohlídku výrobních provozů s velmi fundovaným a podrobným výkladem, kde účastníci viděli, jak probíhá sériová výroba, po ní následovala prohlídka muzea s promítáním filmu o historii této firmy.

Exkurze všechny velmi nadchla, pro studenty byla velkým přínosem vzhledem k dalšímu studiu odborných ekonomických předmětů. Vše probíhalo podle plánu, do Berouna se vrátili asi v 15:30 hodin, trochu unavení, ale plni nových vědomostí a zážitků. A proto návštěvu jednoho z našich nejstarších a nejúspěšnějších podniků vřele doporučují i ostatním třídám.

O svých zážitcích z exkurze napsali:

… Jet na exkurzi do mladoboleslavské Škodovky byl zážitek. Člověk netuší, jak je tento závod veliký. Svými rozměry je větší než Monako. Velmi mě překvapilo, že nás nechali vyzkoušet, jaké to je sedět v nejdražších autech této doby.

… V areálu se nachází 13 bran, kterými projede denně cca 1500 nákladních aut. Nejvíce mě ale zaujala velká výrobní místnost, kde auta stráví přibližně jen půl hodiny. Navíc každý dělník má na svou práci jen 59 sekund, pak si všichni mezi sebou prostřídají práce. Přišlo mi to až nemožné, jak to všechno může tak rychle probíhat. Každý zaměstnanec měl jinou barvu trička. Modré tričko nosili noví zaměstnanci, bílé dlouhodobější zaměstnanci a zelené jejich nadřízení.

… Zaujalo mě logo firmy, které vzniklo tak, že Emil Škoda měl sluhu indiánského původu.  A logo firmy je vlastně jeho tvář z profilu s čelenkou a s šípem, který směřuje kupředu do budoucnosti. Celá exkurze se mi velmi líbila. Určitě bych ji doporučila i lidem, které moc nezajímají auta, což je i můj případ, přesto mě exkurze velmi bavila a přišla mi obohacující, co se týče vědomostí. Změnilo to trošku můj pohled na auta, když jsem viděla kolik lidí a práce stojí za jedním modelem.

… Moje prababička vlastnila auto Škoda 110, děda v roce 2000 auto Škoda -Felicie, maminka jezdí Škodou – Fabia. Výrobu, pokud vím, nikdo z mých příbuzných neměl příležitost vidět. Po návštěvě v Mladé Boleslavi bych doporučila všem majitelům škodovek zajet se do Boleslavi podívat,  kolik práce je za každým autem, které sjede z výrobního pásu.

…  Škoda auto je akciová společnost, v jejímž čele stojí jeden Čech, jeden Francouz a pět Němců. Velmi mě zaujalo, že se v ČR za minutu vyrobí tři auta, dvě v Mladé Boleslavi a jedno v Kvasinách, ale když si nějaké objednáte, tak musíte čekat rok. Jinak se za den vyrobí okolo 3 500 aut a celá výroba jednoho auta už s připravenými díly trvá 24 hodin.

Share Button